zaterdag 18 februari 2012

Over Hout en andere consoorten!

Welk soort hout kan dienst doen als brandhout? Mijn grootouders hadden vroeger een openhaardvuur, daar kunnen over het algemeen redelijke grote blokken hout in. Maar deze blokken hout mogen ook niet al te groot zijn, want ik kan me nog goed herinneren dat mijn opa eens een aantal van de blokken hout te groot had gemaakt. Vandaar dat ik het wel altijd zal onthouden om zelf de blokken hout niet al te groot te laten. Vorig jaar was ik met een paar vrienden in Ardennen en mochten we gratis in een vakantiehuisje verblijven dat van één van de ouders is van een vriend, natuurlijk moest we er wel iets kleins voor in de plaats doen. We moesten dan enkele wat terrashout zagen voor de openhaard van het vakantiehuisje. Jammer dat mijn vrienden en ik eens niet in de winter in het vakantiehuisje kunnen gaan, hopelijk kan het volgende winter eens.



Want dan zou ik toch eindelijk eens samen met mijn vriend en vrienden een beetje gezellig bij het openhaardvuur kunnen zitten en natuurlijk zouden we zeker en vast een aantal lekkere hapjes niet mogen vergeten. Naast de lekkere hapjes lijkt het me wel leuk om er iets verfrissend bij te kunnen drinken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.